E-mail marketing

Przez wiele osób e-mail marketing wrzucany jest do worka z przestarzałymi narzędziami marketingu internetowego. Kumulacją uwagi i zainteresowania są teraz media społecznościowe, przez co niektórzy ryzykują nawet stwardzienie, że e-mail marketing jest już martwy.

Fakty weryfikuje rzeczywistość, w której powyższe stwierdzenia są nieprawdziwe. Content marketing (marketing treści) realnie urósł w siłę, jest silniejszy niż kiedykolwiek wcześniej i to bądź co bądź dzięki mediom społecznościowym właśnie. Dlaczego? Ponieważ pozwala przenieść konwersację do osobistego środowiska i tym samym daje dostęp do tzw. „wnętrza pudełka”, które stanowi rdzeń kształtujących się potrzeb klienta.

Od rozmowy do sprzedaży

E-mail to najbardziej bezpośrednia droga komunikacji w kategorii sprzedaży przez Internet czy świadczenia innych usług z pomocą sieci. Osobista wiadomość e-mail jest znakomitym budulcem tak ważnej dziś relacji z klientem. Dlatego doświadczeni marketerzy i sprzedawcy nie mają zamiaru w najbliższym czasie podpisać się pod odejściem e-maili do marketingowego lamusa.

Odpowiednio przygotowany e-mail marketing jest niezwykle opłacalny. Co znakomicie obrazuje ulubiony wskaźnik przedsiębiorców, czyli ROI który wynosi około 4300% (jak podaje Direct Marketing Association ). Nie dość, że e-mail praktycznie płaci sam za siebie, to w swojej formie jest bardzo ekologiczny. Pamiętaj, że odpowiednio przygotowany e-mail to najkrótsza droga od konwersacji do transakcji.

Kiedy treść maila działa? Czyli jak nie być robotem

Każdy użytkownik Internetu aż nadto zaznajomiony jest z marnującymi czas biuletynami reklamowymi, które notorycznie trafiają na nasze skrzynki mailowe. Denerwująca nas masa zbędnych informacji, czyli popularny spam. Taka treść nie działa!

Wymiana wartości to podstawa dobrego content marketingu. Chcesz żeby odbiorca poświęcił swój cenny czas na zapoznanie się z ofertą? Niech otrzyma wartościową dla siebie informację. Buduj zaufanie- bez tego ani rusz. Gdy musi poczuć się wyjątkowo, należy dać mu do zrozumienia że nie jest przeciętnym podmiotem masowej i bezdusznej promocji. Rada na wagę złota: Klient chce rozmawiać z Tobą, nie z robotem!

Dobre treści pogłębiają więź z odbiorcą gdy opatrzone odpowiednim tematem wiadomości. To właśnie on decyduje o tym, czy e-mail zostanie w ogóle otwarty. Czy zostanie przeczytany? Tu priorytet stanowi skuteczny nagłówek, który ma zasygnalizować wartościową treść i wzbudzić ciekawość. Natomiast wysoka jakość samego tekstu dostosowana do potrzeb konkretnego, wyjątkowego klienta buduje relację. Podtrzymując ją zaangażowaniem i konsekwencją otrzymujemy gotową receptę na kwitnący kontakt z klientem, którego owocem są rekomendacje.