AdWords

Pomyśl jak wyglądałby dzisiejszy świat bez bombardujących Cię z każdej strony nachalnych przekazów reklamowych. Zero bannerów, przydrożnych migających billboardów. Docierają do Ciebie jedynie treści precyzyjnie wyselekcjonowane i trafnie dobrane do Twoich zainteresowań i potrzeb.

Na tym właśnie polega idea reklamy kontekstowej, której godnym reprezentantem są kampanie AdWords. Dzięki temu są dalekie od kategorii, znienawidzonych przez internautów, irytujących przekazów reklamowych. Dlaczego? Ponieważ ich treść jest powiązana z aktualnie wyszukiwaną przez nich informacją.

Siła kontekstu

Google AdWords, to nic innego jak reklamy wyświetlające się na każdej stronie wyszukiwania w przeglądarce Google. Są to treści znajdujące się powyżej naturalnych wyników wyszukiwania oraz często po prawej stronnie. Reklamy nie są agresywne, bo w swej formie bardzo zbliżone do normalnych wyników. Zwiększa to ich siłę oddziaływania, bo zmęczony lawina migających kolorów użytkownik, trafia na łagodna treść dostosowaną do jego zapytania.

Wynik jakości

Szybki efekt to jedna z największych zalet kampanii AdWords. Jest ona dobrym rozwiązaniem, gdy nie chcesz lub nie możesz oczekiwać kilku miesięcy na konkretne rezultaty.

Co więcej, jeżeli ogranicza Cię budżet to właśnie zaangażowanie w kampanię AdWords pozwoli go najefektywniej wykorzystać. System jest niezmiernie elastyczny, umożliwia całkowita kontrolę zarówno nad treścią reklam oraz konkretnych kwot przeznaczanych na promocję w sieci. Dodatkowo istnieje szereg możliwości modyfikacji kampanii nawet w trakcie jej trwania.

Google AdWords są doskonałym źródłem infoamcji o oczekiwaniach rynku. Dzięki skrupulatnemu monitoringowi kampanii, dokładnie wiesz czego szukają Twoi potencjalni klienci.

Możesz pomyśleć, skąd taka skuteczność przy małym budżecie? Otóż w kampaniach AdWords nie ponosisz kosztu wyświetlania swojej reklamy. Płacisz jedynie za „klik” użytkownika, który jest zainteresowany twoim przekazem.

Precyzyjne dopasowanie tzw. słów kluczowych stanowi gwarancję, że opłata za kliknięcie użytkownika stanowi rentowna inwestycję. Dzięki temu, że reklama wyświetla się jedynie użytkownikom zainteresowanym Twoją kategorią usług czy produktów – na Twoją stronę www trafiają potencjalni klienci, którzy chcą dowiedzieć się więcej o ofercie.

Skuteczność reklam AdWords jest mierzalna, dzięki temu masz dokładną wiedze ile kosztuje Cię pozyskanie jednego użytkownika, którego dalsze kroki możesz śledzić monitorując stronę internetową.

Skuteczność w cenie

Kampanie AdWords są znakomitym motorem napędowym marketingu internetowego. Pozwalają na precyzyjne dopasowanie przekazu reklamowego pod konkretnych  użytkowników. Należy pamiętać, że kluczem do sukcesu w Google AdWords  nie jest tworzenie reklamy dla jak największej ilości odbiorców, ale docieranie do tych najbardziej odpowiednich!

Bez wątpienia, augmentem „za” kampaniami AdWords  są wyniki badań obszarów przyciągających uwagę internautów ( przeprowadzone m.in. przez Jakoba Nielsena useit.com), w których z kretesem przegrywają bandery graficzne na stronach internetowych (które kosztują krocie).

Przygotowanie i monitoring całego procesu są czasochłonne, ale tym samym niezwykle opłacalne. Nie warto tracić czasu i z pomocą specjalistów od gogolowskich kampanii z dnia na dzień zwiększać ruch na swojej stronie www, zdobywając nowych klientów.

Czytaj więcej: Czy moja strona internetowa jest wystarczająco dobra?