Media społecznościowe

Rewolucja społecznościowa w Internecie trwa. Ponad miliard ludzi na całym świecie korzysta z serwisów spółecznościowych. Nie jest tutaj brana pod uwagę tylko kwestia rejestracji czy logowania, ale przede wszystkim fakt, że użytkownicy spędzają ponad 20 miliardów minut dziennie na samym Facebooku.

Dla wielu z nich portale społecznościowe są numerem jeden wśród odwiedzanych stron zaraz po wejściu do sieci. Co ważne Social Media stały się w pewien sposób drzwiami do całego Internetu, bowiem selekcja przeglądanych informacji w dużej mierze odbywa się w oparciu o strumienie twitterowe czy facebookowe.

Skąd ta siła?

Social Media według definicji to media, w których każdy użytkownik może uczestniczyć i przyczyniać się do ich rozbudowy i działania. Najważniejszym jest fakt, że media społecznościowe dają ludziom głos. Głos donośny i taki, który jest w stanie wywierać wpływ na losy i strategie największych firm, postaci czy wydarzeń. Od czasu popularyzacji Social Media, użytkownicy zaczęli pisać dosłownie o wszystkim, stąd wspomniany głos zyskuje najwyższą moc. Konsekwencją tych zachowań jest swego rodzaju „powódź informacji”, także kluczowych dla biznesu, która jest fenomenem w całych dziejach ludzkości.

Już więcej niż połowa użytkowników portali społecznościowych obserwuje za ich pomocą marki czy produkty. Ponadto 36% z nich publikuje swoje opinie związane z konkretnymi firmami. Ogromna ilość wpisów zawierających bezcenne opinie konsumentów stwarza ogromną szansę dla środowiska biznesowego. Możliwe stało się, lepsze niż kiedykolwiek wcześniej, poznanie i zrozumienie klienta. Pojawiło się zatem zapotrzebowanie na narzędzia, które pozwoliłyby agregować, a następnie analizować opinie pojawiające się w sieci.

Łakomy kąsek

Obfitość ostatnich lat w wydarzenia, które miały znaczący wpływ na zachowanie, kulturę oraz tożsamość, zmieniły społeczeństwo nie tylko jako ludzi, ale przede wszystkim jako konsumentów. To niezmiernie istotne z punktu widzenia firmy, która chce pozyskać nowych klientów. Media społecznościowe stwarzają do tego dogodne warunki i tym samym zwiększają ogólną wartość grup ludzi- czyli dla Ciebie społeczności potencjalnych klientów.

Skuteczne działania w obszarze mediów społecznościowych wymagają zaangażowania dużej ilości czasu. Obecność  w Social Media musi być ciągła, rzetelna i przede wszystkim wiarygodna. Bez obaw jednak można powierzyć "społecznościowy" los swojej firmy w ręce specjalistów.

Czytaj więcej:  Jak umacniać nawiązaną relację z klientem?