SEO

SEO copywriting tradycyjnie sprowadzany jest do tematu optymalizacji strony internetowej. Teksty, które są zamieszane na stronie, czyli tak zwany "content" powinny być źródłem wartościowych informacji. Skuteczność przekazu tkwi jednak w wykorzystywaniu konkretnych fraz o odpowiedniej gęstości i częstotliwości.

Nie ma tu miejsca na przypadek. Badania pokazują, że prawie 85% ogółu czynników, które determinują pozycję strony internetowej w rankingu wyszukiwarki, jest oparta o to co dzieje się na samej stronie.

Słowa kluczowe sukcesu

Słowa kluczowe wciąż stanowią bardzo istotny element treści, jednak należy pamiętać o tym, że algorytmy wyszukiwarek ewoluowały i stale to robią. Dla rankingów Google niezmiernie istotne jest zaufanie i autorytet danej domeny, czyli to co inni sądzą o treściach na Twojej stronie. Równie ważne są słowa użyte w linkach prowadzących do konkretnych treści, które ustalają wskaźnik ich jakości i przydatności.

Dzielmy się

Platformy społecznościowe i blogi sprawiają, że stale rośnie liczba użytkowników, którzy są w stanie w bardzo łatwy i szybki sposób wyrazić swoją opinię dotyczącą danej treści. Istnieje natychmiastowa możliwość identyfikacji z contentem – udostępnienie linka, stworzenie zakładki czy potoczne „tweetnięcie” albo facebookowy like. Ci użytkownicy to tak samo dotychczasowi jak i potencjalni klienci Twojej firmy.

Nowoczesne SEO polega na ciągłym umacnianiu kunsztu prezentowanych treści. Dzięki temu strona promuje się sama, bo ludzie  po prostu chcą się nią podzielić. Jakiekolwiek powiązanie czy udostępnienie zwiększa wartość, buduje wspomniany już autorytet i zwiększa zaufanie do Twojej firmy. A zestawienie wszystkich tych czynników zwiększa rangę wybranych przez Ciebie słów kluczowych.

Czytaj więcej:  Jak tanio i skutecznie promować moją ofertę?