Strony WWW

Do dziś jedną z najbardziej zaskakujących rzeczy, dotyczących sektora małych i średnich przedsiębiorstw jest to jak wiele z nich nie ma strony internetowej. Wydawać by się mogło, że wiedza o ogromnej potrzebie posiadania strony www jest powszechna w środowisku biznesowym. Statystyki jednak mówią coś innego.

Warto jednak zwrócić uwagę, na fakt że przedsiębiorstwo które nie dysponuje strona internetową, sama pozbawia się najpotężniejszego narzędzia marketingowego. Oczywiście pozostajemy w realiach promocyjnych sektora MŚP.

Przecież ja nie sprzedaję w sieci!

Internet jest najpopularniejszym źródłem informacji. Każdej, zarówno tej o pogodzie jak i Twojej firmie. Dlatego tak istotne jest pozostawienie śladu działalności przedsiębiorstwa w sieci. Tam najłatwiej i najszybciej odszuka Cię Twój klient. Jesteśmy reprezentantami społeczeństwa informacyjnego, w którym z dnia na dzień zwiększa się aktywność online.  O wyborach nie decyduje jedynie profil działalności gospodarczej, nieustannie rośnie siła opinii i rekomendacji, które staja się głównym determinantem wyboru.

Należy więc mieć świadomość tego, że przed wyborem firmy, Twój potencjalny klient „prześwietli” ją w Internecie. Jeżeli nie masz strony internetowej, albo posiadasz niewiarygodna i mało reprezentatywną- tracisz potencjał gospodarczy. Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży online, w żadnym stopniu nie zmniejsza się prawdopodobieństwo, że ludzie będą szukać informacji w sieci.

Po ósme: Nie kłam!

Istotę posiadania strony internetowej stanowi wiarygodność.  Ta dotycząca istnienia Twojej sprawnie działającej firmy i usług jakie oferuje. Dziś zwierciadłem owej wiarygodności jest Internet. Klienci przyjmują za pewnik, że potrzebne informacje o przedsiębiorstwie znajda w sieci. Pomyśl sam wpisując w wyszukiwarkę nazwę firmy X, nie uzyskujesz żadnego pasującego wyniku… Podejrzane? Oczywiście. Może to tak mała firma, że nie potrzebuje strony? Może nie ma funduszy na taka promocję? A może nie taktuje swojej działalności poważne? Pierwsze wrażenie tego typu, nie sprzyja pozyskaniu nowego klienta.

Mała większa niż duża

Strona internetowa to nie tylko wiarygodność. Pomaga stworzyć wrażenie, że Twoja firma jest większa i utwierdzić odwiedzających w jej profesjonalności. Ogromna zaletą Internetu jest to, że faktyczny rozmiar przedsiębiorstwa nie ma znaczenia. W sieci każdy ma jednakowe pole do popisu. Nie chodzi o wydawanie ogromnych sum pieniędzy na kampanie digitalowe. Finanse nie determinują skuteczności.  Rynek stoi przed Tobą otworem, wystarczy dać się odszukać tam gdzie Cię szukają.

Tanio i skutecznie

Sceptyczne nastawienie małych i średnich przedsiębiorstw do posiadania strony internetowej, w większości przypadków sprowadza się do prozaicznego strachu przed dużym jednorazowym wydatkiem. W rzeczywistości skuteczna strona www może być zbudowana za naprawdę nieduże pieniądze. Co więcej jest inwestycją o bardzo wysokiej stopie zwrotu. Wspomniana wiarygodność i profesjonalizm wcale nie muszą się objawiać poprzez stopień zaawansowania strony. Wystarczy odpowiednio stworzyć prosty i skuteczny przekaz. Nic tylko czekać na nowych klientów!

Czytaj więcej:   3 kroki pełnego sukcesu w sieci:

  1. Treść.  
  2. Reklama. 
  3. Relacja.